Sivut

Tausta

torstai 18. maaliskuuta 2010

036

Ei tuolla neulekoneella tule joustinneuleen tekemisestä mitään vaikka sen pitäisi onnistuakkin (2-tasokone), joten tein siis oikeaa jonka jälkeen päästin silmukan ja nostin sen väärin päin - näin saatiin nätti joustinneule. HUOM: Olen lukenut ohjeita joka suunnasta ja tehnyt täysin niiden mukaan, mutta siitä ei vain tule nättiä.
Mutta harjoittelu jatkuu ja aikaan sain illassa nukelle pöksyt - en jaksanut pelkkää tilkkua tehdä joka menisi vain purkuun joten nyt on tytön nukella jalat lämpöisenä. Ajatus kun lähti jo kesken tilkun niin oli vähän arpapeliä mahtuuko nämä edes nukelle mutta pienen venytyksen jälkeen ne mahtui. Toisesta puntistakin tuli hieman kapeampi kuin toisesta kun sain pienen avustavan käsiparin joka huomaamatta kävi pienentämässä silmukkakokoa 2:lla, huomasinpa samalla kuinka paljon se vaikuttaa.

Ohje on otettu Tyttöjen askartelukirjasta (vuodelta 1954) ja erittäinkin yksinkertainen - tuota kirjaa olen käyttäny neulomisen opettelussa ja on sitä tainnut muutama muukin silmäpari lukea, ehkäpä se vielä joku päivä löytää tiensä mun tytöille vaikka se aika kuluneessa kunnossa alkaa jo olemaankin, mutta sivut ovat ehjiä ja tallella. (Sumensin kantta kun siihen on edelliset käyttäjät ilmeisesti harjoitelleet allekirjoituksia).

---
EDIT:// Tiedättekös muuten miksi vesivärityötä ei suositella kuivatettavaksi pystyasennossa...? Tämän enempää en voi paljastaa koska alkuperäinen taulu ei ole minun tekele, enkä löydä alkuperäistä mistään josta saisin tekijän tiedot - tämä kuva on muhinu mulla mielessä jo muutaman vuoden.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti