Sivut

Tausta

lauantai 23. huhtikuuta 2011

134

IHANAA PÄÄSIÄISTÄ!

Onko tää uus tausta sekava? Mies sanoi et ei, mut mä en oo niinkään varma - uutta pukkaa kunhan kerkeen etsimään...
edit// nyt mä oon tyytyväinen ja sain otsikonkin keskitettyä :)

Kananmunaton ja maidoton juustokakku Ohje Yhteishyvän (vähän muunnettuna)


Pohja
200 g kaurakeksejä (maidottomia ja munattomia, esim. Kantolan
3 rkl juoksevaa kasvirasvavalmistetta 
Täyte
1 prk (500 g) maustamatonta jogurtinomaista soijavalmistetta
2 dl tomusokeria
1 sitruunan raastettu kuori
2 rkl sitruunamehua
2 rkl perunajauhoja
Mangokastike
1 prk (425/225 g) mangoviipaleita
1 dl mangopurkin lientä
1,5 dl hyytelösokeria
Voitele kasvirasvavalmisteella irtopohjavuoan (halkaisijaltaan n. 22 cm) reunat ja päällystä pohja leivinpaperilla.
Jauha keksit muruiksi joko monitoimikoneessa tai muovipussissa kaulimen avulla. Kaada keksimurut astiaan ja sekoita joukkoon rasva. Painele keksiseos vuoan pojalle ja reunoille
Sekoita täytteen ainekset keskenään. Kaada täyte vuokaan.
Paista piirakkaa 200-asteisssa uunissa noin 40 minuuttia tai kunnes täyte on hyytynyt kokonaan. Nosta kakku jäähtymään ritilälle ennen vuoasta irrottamista.
Soseuta mangoviipaleet ja 1 dl purkin lientä keskenään. Nosta sose kattilaan ja kiehauta. Sekoita joukkoon hyytelösokeri ja anna kastikkeen kiehahtaa. Jäähdytä ja tarjoile kakun kera.

Mä oon montakertaa tätä syöny ja jotenkin tota mangoo on ohjeessa liikaa, nyt mä tajusin ite tehdessäni et ei sitä kuulu laittaa tuohon päälle suoraan - se on kastike. Laitoin erilliseen astiaan ja siitä sai mielensä mukaan ottaa; johan alko miehellekkin kelpaamaan (mutta kun se anopin tekemä oli silti parempaa miehen makuun - parasta tähän mennessä näistä "juusto"kakuista.... äitee; laitappa siis ohje tulemaan...)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti