Sivut

Tausta

lauantai 6. marraskuuta 2010

083

Mulla on ihan totaalinen "ei kiinnosta"-viikko ollu. Isäntä on ollu päivävuorossa (lähtee kun lapset herää ja palaa kun ollaan iltapalalla) ja mä oon sitten siis ollut toooosi paljon ihanien tyttöjeni kanssa, eli aika näpertää on jäänyt vähiin kun en yöllä jaksaisi tehdä.

Olen mä tälläiset alottanut, pakottamalla nekin - pakkohan mun jotain on lapaskuuhun tehdä kun kerran ilmottauduin. Piti tehdä miehelle, no niistä tuli aika kaposet vaikka mallitilkun teinkin (olis kai pitäny käyttää siihen kahta lankaa myös), ajattelin että sitten isälleni, mutta näistä tulee niin kaposet että juuri ja juuri mulle menee sekä ilmeisesti vähän liian lyhkäset mun käteen - mutta onneksi tiedän kelle menee; pukinkonttiin siis :)


Olen mä myös jo yhteensä 4 kestoa jo saanut aikaiseksi, vielä olisi 8kpl jäljellä...

Huomenna lähden hakemaan ispiraatiota Kätevä & Tekevä 2010 - messuille, ehkäpä taas innostuisin kunnolla ja saisin jotain valmiiksikin (paitsi niitä vaippoja)

Tein mä sämpylöitäkin tänään tälläisellä ohjeella (kiitos Marylin):

75g margariinia
5 dl vettä
1 pss kuivahiivaa
2tl suolaa
2tl sokeria
n.11dl vehnäjauhoja

Sulata rasva ja lisää neste rasvan sekaan, kuumenna 37 asteiseksi.
Sekoita kulhossa osa jauhoista sokeriin, suolaan ja kuivahiivaan, ja lisää sitten rasva-neste seos. Lisäile jauhoja, ja vaivaa taikinaa. (Jos on löysä taikina, niin sämpylöistä tulee "littanoita" ja jos on napakka ni tulee ylöspäin kohonneita sämpylöitä).
Leivo taikinasta samantien sämpylät, ja kohota vasta pellillä. Paista 250-275 asteessa 6-8min. Ja eiku syömähän.

Me ei tehty kuin ½satsia ja siitä tuli 8sämpylää, kaik meni heti enkä kerenny ees kameraa kaivaan esille :P

edit 08.11.2010// Tehtiintyttöjen kans uus satsi ja tässä se kuva

1 kommentti:

  1. Hyvä, että sämpylät onnistu! Tuo on niin takuuvarma ohje, että sillä onnistuu aina! =D Mekin tänään leipastiin:)

    VastaaPoista