Sivut

Tausta

maanantai 29. marraskuuta 2010

087


Malli on junasukkien, jätin vain kantapään tekemättä ja tein sädekavennuksen loppuun; sain pienelle vauvalleni peukalottomat tuput aikaiseksi. Nyt nämä on viimeiset Lapaskuuhun ja alan illemmalla legginsien tekoon.
3,5mm pyörö, Novita nalle color.

Kun olen tämän marras-/lapaskuun aikana saanut tehtyä kolmet sormien lämmittimet muille niin tottahan mä nyt olen itse ilman - KAHDET hukannut muutaman viikon aikana... Jollei niitä löydy niin kai se on lankakasaa pienennettävä...

---

Tehtiin me tyttöjen kanssa pipareita; munattomia ja maidottomia jottei pikkutyttö saisi allergiareaktiota, mutta toisin kävi... Joku mauste ilmeisesti aiheutti huutokonsertin, syömälakon ja naaman lehahduksen - niin että mieskin huomasi mun syöneen jotain väärää vain tytön poskien perusteella vielä monen tunnin jälkeenkin (ja mä ehdin syömään vain taikinaa pienen palan).

Mutta ohje oli tälläinen:

1 dl siirappia
2 dl sokeria
1 dl vettä
200 g margariinia
2 tl kanelia
1 tl inkivääriä
1 tl raastettua pomeranssinkuorta
1 l vehnäjauhoja
1 tl soodaa

1. Siirappi, sokeri ja vesi kiehautetaan ja kaadetaan margariinin päälle kuumana.
2. Sekoitetaan kunnes on kylmää ja kuohkeaa.
3. Lisätään mausteet ja puolet jauhoista sekä sooda jauhoihin sekoitettuna.
4. Lisätään jauhoja tarpeen mukaan.

Kaulitaan ja otetaan muotilla pipareita.

Paistetaan 150-170 asteessa.




Mä pidin uunissa liian kauan ekaa pellillistä (tein ½satsin ja siitä sain 2 pellillistä), ne ei palanu mutta kovia ne on...

1 kommentti:

  1. Meillä on yhdet juna sukat ja on ihan parhaat kun pysyvät niin hyvin jalassa. Varmasti myös nuo tumput pysyy myös..hienot on!

    VastaaPoista