Sivut

Tausta

sunnuntai 26. elokuuta 2012

272

Joo, tämähän lähti siitä että löysin kondensoitua maitoa ja tämän reseptin.
Aivan liian makea - siis todellakin, ja mä oon sentään makean ystävä.
Enkä mä saanut tätä edes pysymään kasassa,
joten kuva on rajattu ehjään alueeseen ;).

Banoffee
Pohja:
300 g suklaa Digestive-keksejä
100 g voita
Täyte:
397 g kondensoitua maitoa
2 banaania
2 dl vispikermaa
2 tl vaniljasokeria
kaakaojauhetta 
Murustele keksit ja sekoita ne sulatetun voin kanssa hyvin sekaisin.
Pingota 18 cm:n irtopohjavuoan pohjlle leivinpaperi ja taputtele keksivoi-seos vuoan pohjalle ja hieman reunoille, nosta jääkaappiin jähmettymään siksi aikaa kun valmistat toffeen kondensoidusta maidosta.
Irrota etiketit purkista ja laita se vesikattilaan kiehumaan alhaiselle lämmölle noin 3 tunniksi. Tänä aikana se tiivistyy ja muuttuu toffeeksi.
Kolmen tunnin päästä aukaise säilykepurkki ja kaada se pohjan päälle, levitä tasaiseksi. Nosta jääkaappiin tai pakkaseen että seos jäähtyy.
Vaahdota kerma ja mausta se vaniljasokerilla.
Pilko yksi banaani toffeen päälle, peitä torttu kermavaahdolla ja pilko toinen banaani kermavaahdon päälle.
Sihtaa lopuksi kaakaojauhetta tortun päälle ja herkuttele!
---

Olenkos mä muistanut mainita uusineeni rotsin vetoketjun (nahkahousut sentään vein levennettäväksi ihan ompelijalle kun singeri ei niin paksuun nahkaan pystynyt väljällä vaijerilla), vanhan rikkinäisen vetoketjun kun revin irti jo noin 11vuotta sitten ja siitä lähtien oon uutta yrittänyt siihen saada.

ja kun ostin ittelleni viimein himoitsemani Mercyn housut niin huomasin että kapeat lahkeet ei sovi mulle alkuunkaan (tai siis ne ei asetu mun mielestä nätisti kenkien päälle), joten ne sai kiilat lahkeisiin koristevetoketjujen väliin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti