Sivut

Tausta

maanantai 14. helmikuuta 2011

106

Perjantaina iski mieletön himo - Lanttukukkoa saatava; mies kauppaan ja yhteistuumin tekemään; minä tein taikinan ja mies täytteen sekä hoiti kasauksen.
Näyttää hurjalta - mutta maistuu hyvältä :P

Ohje löyty kotikokeista - höh en mä nyt saa sitä liitettyä tähän fiksusti... Liian kauan on tuota keittämistä & hauduttamista - menee ihan soseeksi. Kuulemma pari tuntia uunissa ja pari lisää viltin sisässä riittää :O

---

Eilen tehtiin taas pannaria - ei se kyllä mun pannarikriteerejä täytä kun ei se yleensä kohoile sillä tavalla kuin oikea, mutta kyllä se hyvää on.

6 dl kaurajuomaa
0,5 dl maidotonta margariinia
2 tl leivinjauhetta
4 dl vehnäjauhoja
0,5 dl sokeria
1 tl suolaa

0,5 tl kardemummaa
Kaikki vatkataan sekaisin ja sit uuniin 225 astetta about 30 minsaa...

Tää on sellai puol pellillistä...


---

Me ollaan TAAS kipeinä; tytöillä oli eilen viel 39 asteessa ja toinen oksensi - tänään jo 38 asteessa ja vähän virkeempiä, mulla tuntuu että keuhkot on liian ahtaat ja ahdistaa, pää on tukossa ja kuume nousussa...
Mutta koska me tultiin kipeiksi sopivasti kun piti nappikaupoille lähteä niin mun piti tehdä napit itse tilapäisratkaisuksi; cernit massat kaapista, vähän nopeaa muovailua ja uuniin, tarvitsin 8kpl nappeja mutta tein vielä pari sydämen mallistakin jos johkin ne tarvitsis.


Ja näihin mä ne napit tarvitsin Spick and Spats - näihin mä ihastuin heti ne nähtyäni, en vain tiedä mitä mä niillä teen...

Lanka Novitan 7-veljestä ja puikot Knit Pro 4,5mm & 3,5mm 60cm kaapelilla.
Kaikkiaan mulla oli tätä lankaa 80g ja nyt sitä on muutama hassu jämäpätkä eli tiukoille veti.

Ihanaa ystävänpäivää! 

 ---

Ainiin, mä sain viimein ostettua tämän:
harmittaa vain että siitä puuttuu yksi terä - tää oli kaupassa viimeinen kappale enkä kyllä jaksa yhden terän takia lähtee kaupunkiin...

4 kommenttia:

  1. Hyvä ystävä on sellainen,
    että juonen kulku on yhteinen.
    Hyvää Ystävänpäivää koko porukalle !!

    VastaaPoista
  2. Nyt olis monta asiaa.. Vautsihienoja juttuja olet tehnyt, miksiköhän en ole lukijaksi aikaisemmin ryhtynyt, vieraillut kyllä olen, nyt siis lukijakin.

    Apua tarvitsisin myös.. Osaisitko, viitsisitkö kertoa, miten saan blogloviniin suomenkielisen kategorian, siellä omissa tiedoissa kun on vain englanninkielisiä vaihtoehtoja, enkä edes käsityökohtaa englanniksi löydä. Kiitos jos viitsit auttaa.

    VastaaPoista
  3. Mä olen oman blogini kategorian laittanu englannin kielellä Crafts, mutta silti se löytyy myös kun suomenkielisistä etsii ja näköjään näyttää mun blogin kategoriaksi Käsityöt... Ei kai oo ihan ajantasalla nuo suomennukset, että olisi valittavaksi päässyt.

    VastaaPoista
  4. Voi kiitos, sain muokattua tuon. Klikkasin tuonnekkin itseni lukijaksesi, vaikken tuota kautta pahemmin lueskele..

    VastaaPoista