Sivut

Tausta

maanantai 5. elokuuta 2013

333

Toissapäivä menikin viinimarjojen keruun ja keittelyn lomassa, mutta nyt meillä on taas pakastimessa jokunen litra mehua talveksi (ja viime vuotisiakin vielä jokunen jotka pitäisi juoda pois, mutta kun ei tuota mehua tule arkena juotua; "maito on ruokajuoma ja vesi janojuoma")

Sitten tuli tylsä hetki ja selailin nettiä, olen katsellut jo monista blogeista kuinka moni tekee itse ihania lankoja, rukkia ei meille tule kokonsa takia (ehkä sellainen pieni matkamalli sitten joskus kun on varaa) niin ihastuin värttinään ja koska se piti saada nyt eikä heti, niin se piti tehdä itse.

Tässä kokeilussa kaksinkertaisen Evillan hahtuvan muuntaminen langaksi, kaksisäikeistä tuosta nyt loppujen lopuksi tuli 45grammaa, tiheys on 100g/200m.


Mietittiin jo pieni hetki miehen kanssa mitä vaatisi jos otettaisiin pari lammasta, tai sitten vaan pitäisi mennä ihan "pokkana" käymään tuossa yhdellä tilalla jossa on lampaita ja kysyä saisiko sieltä villaa ostettua.

--

Pidemmän aikaa - no, ainakin pari viikkoa - olen jo tätä tehnyt myyntiin, etsin lisää oikeaa lankaa mutta en löytänytkään (mä oon niin varma että mulla on sitä jossain varastossa kyllä), joten hapsut laitoin sitten vaaleammalla ruskealla samaa lankaa, eikä paha mun mielestä ollenkaan.
50% mohair, 50% polyester
---

Tän jälkeen pikatyönä tein huovutetun koristeen jotta saisin siitä kuvan Villasillaan (haluan sinne kuvat ilman SannaH tai Hopeamuffinssi-merkintöjä).
Tuuli ei vaan ollut kovin ystävällinen vaan käänteli noita sydämiä eri suuntiin vaahteran kyljessä.

1 kommentti: